Dacă doriţi să participaţi la un eveniment internaţional, nu vă aşteptaţi să facă altcineva demersurile în locul vostru! Prin urmare documentaţi-vă personal despre evenimentele care vă interesează. Internetul este o sursă inepuizabilă de informaţii sau, puteţi întreba pe cei care au mai fost la confereinţe internaţionale. Nu aşteptaţi să vă împingă fatalitatea din spate! Nu se întâmplă aşa ceva! Norocul vă cade din cer doar dacă vă survolează o zburătoare! Deci, ieşiţi în întâmpinarea evenimentului!
Evenimentele sunt programate şi organizate din timp. Primele "call"-uri/anunţuri, se fac cu aproximativ un an şi jumătate înnainte şi cuprind pe lângă descrierea sumară, şi date calendaristice (privind trimiterea rezumatelor, anunţarea aceptării sau neacceptării artocolului/posterului), financiare (taxe de participare), maniera de cazare. Termenele se respectă!
Puteţi participa în două calităţi: pentru a audia; să susţineţi o comunicare/un poster(referent). Pentru a fi refent trebuiesc respectate condiţiile stipulate în call-ul itiţial şi acceptul comitetul ştiinţific.
Participarea presupune : abilităţi lingvistice ( în primul rând, limba engleză) şi costuri. Nu mizaţi pe sprijin financiar major. În principiu, înscrierea din timp favorizează taxe de participare micşorate (sunt stipulate în anunţuri) precum şi probabilitatea de a obţine bilete de călătorie/avion în regim preferenţial.
Cea mai "nestresantă" participare este cea de auditoriu. Vă faceţi o idee privind nivelul cerinţelor. În general, referenţii (şi membrii ICOM dacă acest organism este implicat în organizare) beneficiază de reduceri ale taxei de participare.
Deci, participarea nu este condiţionată de referinţe interne (de nici un fel) ci de respectarea calendarului, achitarea taxelor, aprobarea comitetului ştiinţific (dacă intenţionaţi să susţineţi o comunicare), corespondenţă în limba de susţinere a conferinţei. Trebuie să fii interesat, determinat, consecvent (chiar tenace, aş spune) şi reuşeşti!
Varianta ideală: participare în grup (facilităţi de comunicare şi diminuare a costurilor)
sprijin/susţinere financiară
angrenare într-un proiect (comunicarea să fie formă de diseminare a unui proiect)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu